22 september 2006

Uff da...

Ja, det ser ut til at dette eksperimentet kan gå riktig så dårlig. Problemet jeg har er at jeg vanligvis bare er motivert til å skrive på ett språk. Så da skriver jeg et innlegg, lagrer det som utkast, og venter på at inspirasjonen til å oversette det skal ta meg. Og det gjør den ikke. Den svikter, og jeg føler meg litt skuffet og forlatt.

Jeg jobber jo med oversettelse hele dagen, det var kanskje litt mye å forvente at jeg skulle orke å oversette alt jeg skriver selv også. Jeg tenker veldig mye nå, og det jeg tenker mest, er at bloggene er mine. Derfor kan jeg bestemme meg for å ombestemme meg. Og det blir nok til det.

Fra nå av skal jeg skrive det jeg føler for å skrive, på det språket jeg føler for, og oversette det hvis jeg føler for det.

Her ble det mye føling, gitt.

Ingen kommentarer: